pondelok 8. júla 2013

maslo

bola som v potravinách kúpiť vajíčka
a pri pohľade na smotanu ma napadlo, že som kdesi na nete videla postup na výrobu masla....
v debate pod návodom bolo napísané všeličo...že sa to vôbec neoplatí, iba ak pre dobrý pocit z dobrého masla...
a ešte som si pamätala ako babka "stĺkala" maslo v takých drevených nádobách. My so sestrou sme mali detské vydania....
babka to maslo potom vždy zabalila do chrenových listov...ale najprv mu urobila také nádherné zárezy na povrchu(mne sa to nepodarilo a chrenové listy v paneláku nemám)

keďže smotany boli v zľave, tak som skúsila....



potrebovala som k tomu elektrický šľahač a vhodnú nádobu


najprv sa vyšľahala krásna tuhá šľahačka,  časom sa "zrazila" a oddelilo sa maslo od podmaslia...
celú spojenú masu som vyliala do cedníka a prepláchla studenou vodou
a teraz hľadám čo sa dá urobiť z podmaslia.....


po zvážení toho masla bolo asi 210 g....takže ma 100%-né maslo stálo 93 centov ...

už aj bolo ochutnané....vraj výborné...

určite lepšie ako tieto fotky....u nás v kuchyni je o tomto čase tma ako v rohu.....zajtra nebudem mať čas na fotenie a potom už ani nebude čo fotiť....bude po masle...

prajem pekný deň...

10 komentárov:

  1. :) čo Ty nevymyslíš ... na inťáku sme kedysi zo skysnutého mlieka robili tvaroh, ale na smotanu a maslo sme vtedy nemali ...zaujímavé, ani by ma to nenapadlo .... a máš krááásnu maselničku :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. že je nádherná? Keď tak uvažujem, tak mnoho vecí mám v bielom vydaní....nejako som vždy inklinovala k bielej...

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Janka, fantázia Ťa neopúšťa...nikdy by ma niečo take nenapadlo :-) A predsa ten nápad je fajn, veď za 93 centov maslo, hm...je to fajn už len to že domáce. A podmaslie?...zemiačková polievočka na kyslo :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Nedávno jsem vyzkoušela výrobu domácí lučiny, tak proč se nepustit do výroby másla, děkuji za typ. Přeju krásné dny :o)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Hmm, pěkná hrudka.... není nad domácí:-))
    Ajka

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Fantastické.Aj keby dve eurá stálo stále bude domáce, a na to nič nemá!Ja si na také netrúfnem, ale náš Betmen ten to isto bude chcieť hneď vyskúšať.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. no...s tým domácim to až také ružové nie je, lebo tá smotana je pasterizovaná
      ale zase výsledok je čisto maslo, bez nejakých konzervantov...
      a tam sa nedá nič pokaziť....vlastne maslo je výsledok pokazenia šľahania šľahačky...ak sa prešľahá, tak je z toho maslo....iba to treba dotiahnuť do konca a nevzdať to pri "zrazení". Na konci šľahania sa masa dá sama trochu dokopy...

      Odstrániť
  7. Janka tak to je super napad, ja som raz preslahala slahacku a nevedela co s tym tak som to cele vyhodila a mohla som pritom mat celkom dobre masielko :) Mozno raz vyskusam...Nellie

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Jani, ak v obchode natrafím na lacnú smotanu určite vyskúšam. Manžel si oblíže aj prsty na nohách - miluje 100% maslo.
    Jana

    OdpovedaťOdstrániť