pondelok 30. apríla 2018

vošky, vošky, vošky....

čo s nimi, keď ich sú mraky...

tento rok asi najviac čo registrujem...




mirabelka je úplne celá napadnutá,  ani som ju nefotila, bolo mi jej ľúto - chúďa olepené...

hľadala som v záhradných centrách postrek - bohužiaľ v takom rozsahu je to už asi iba táto cesta....
kúpila nejaký nový postrek, postriekala a.... oni to prežili... a bolo ich oveľa viac - lienky zatiaľ u nás nie sú...

tak som hľadala po nete čo proti voškám použiť, až som natrafila na stránku, kde radili postrek s coca-colou....

sranda sem-sranda tam..predsa len to nie je chémia, ktorú by som rada použila...
postriekala som.... ale dosť neverila a bála som sa, že na sladké sa zlietnu osy  a mravce prilezú z celej republiky...aj spoza hraníc....

 tu je výsledok...v sobotu večer postriekané, v nedeľu omyté vodou....
ešte tam sú, ale to ich iba neumyla hadica...sú mŕtve....tak som včera postriekala všetky ostatné, dnes ich umyjem a uvidím...


postrek je 2 litre úplne vyvetranej coca-coly bez plynu a cca lyžica tekutého mydla.....to je asi jediná nevýhoda, ale stále menšia  ako chémia...
teda dúfam, ak sa mýlim, napíšte mi....
žihľava nefunguje, skúšala som...ani výluh z tabaku....

prajem všetko dobré
jana

9 komentárov:

  1. Čože coca-cola ako postrek? Ešte dobre, že ju nepijem :-), ale ako ekologický prostriedok proti škoncom, výborné. Prajem pekné slnečné dni.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. No uplne eko to asi neni, ale kdyz uz n ic nefunguje a toto ano, proc ne. M.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Janka, já používám černé tekuté mýdlo. Je eko, k použití při úklidu celé domácnosti a na potvory v zahradě funguje super.
    Stačí rozmíchat 5 lžic v litru vlažné vody, nechat vychladnout a napadené rostliny postříkat (poté se neomývá z rostlin).
    Najdeš třeba tady: https://www.biomydlo.cz/savon-cz/Cerne-mydlo-tekute-1L-Savon-de-Marseille-d1820.htm
    Moc zdravím z Provence!

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Zdravím! Aj ja riešim to isté. Pestujem sýrske ibišteky, ktoré mám na záhone pri dome, ale aj vo veľkých kvetináčoch na balkóne. Tak obsypané čiernymi voškami som ich ešte za obdobie, čo ich pestujem, nikdy nemala. Zatiaľ som chémiu nehľadala. Použila som cesnakový nálev. Internet píše, že treba použiť cesnakové strúčky, ale ja som ich zamenila za medvedí cesnak, keďže ho je ešte v neďalekom lesíku dostatok. Použila som aj listy, aj kvety. Zapáchalo to statočne. Najprv som to postriekala čistým cesnakovým roztokom, ale nevidela som žiadnu zmenu. Potom som do toho roztoku naliala ešte saponát na riad. Striekam ich niekoľkokrát denne, je ich už menej, ale taký úspech, ako vidím na fotke s tou colou, to som nemala. Musím vyskúšať aj ja tú colu. Všimla som si, že aj vonku na ulici popri chodníkoch sú všade na ibištekoch vošky, vošky a vošky. ​

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Naozaj masivny vyskyt... neviem ako dlho bude ta cola fungovat, ale mravce na nu neidu. Co som si vsimla, zvycajne si vosky navlacia mravce. Teraz mam dojem, ze nieco s tym maju osy a male osicky, a divne muchy... nicime si prirodu... ona nam to spocita

      Odstrániť
    2. Mravce a vošky žijú v symbióze. Ja tu na balkóne mravce nemám, tak nechápem, prečo sa tu vyskytujú vošky. Keď ma syn videl, ako ich likvidujem, vyrábam nálevy, tak mi hovorí, choď si von nazbierať lienky. Aj som sa vystrojila fľaštičkou od liekov, kde si ich nachytám, no ani jednu som nestretla. Túto jar som zatiaľ videla iba jednu lienku, ale to bolo skôr, než som zistila, akú háveď mám doma.

      Odstrániť
  5. Hlásim sa po čase, ako to u vás vyzerá s voškami? Mne tie procedúry nejako veľmi nezabrali. Vošiek je menej, ale sú :-(

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. no...zabralo na istý čas - cca týždeň. Potom som postriekala znovu, zase zabralo...asi dočasne, keďže ten výskyt je taký mohutný, že sú nielen u nás, ale v okolitých priestranstvách tiež. Ale ja som spokojná, to mydlo som naposledy už nedávala, takže iba čistá zvetraná cola... vždy lepšie ako chémia....

      Odstrániť
  6. Minulý rok mi na chodbe napadli vošky citronovník. Urobila som tekuté mydlo (nepamätám sa už z akého mydla -škoda) a celý citronovník som s ním umyla. Nakoľko je to len jedna rastlina, tak som tie vošky dávala dole aj špongiou, bolo ich neúrekom. Už sa nevrátili a ani tento rok. Tú colu na 100 percent vyskúšam.

    OdpovedaťOdstrániť