štvrtok 12. decembra 2013

mandľové hviezdičky

tak znie recept na najlepšie linecké pečivo na svete...
mám ho ešte od babky a mamy...
ale...
nemám ich ruky a tak moje nikdy nie sú také, ako boli tie ich...
a ešte nemám správnu formu, tak preto tie stromčeky a zvončeky a kolieska...




 a recept?
klasicky 3-2-1....teda koľko cukru, tak dvakrát toľko tuku a trikrát hladkej múky. K tomu 2 žĺtka, štipku soli a štipku kypriaceho prášku.
Na zlepenie ríbezľový(môže byť aj malinový) lekvár....mám to šťastie a stále mám navarený ten svoj...
Babka si recept vylepšila a pred upečením tie s dierkou potrela žĺtkom a posypala mletými mandľami...

hotový prales...
prajem krásny deň...
P.S. na lepenie potrebujete ruky spolubývajúceho....vtedy chutia najviac...ale zase je tam riziko, že počty nebudú sedieť....

7 komentárov:

  1. Moc chutné cukroví jsi upekla Janinko, vypadá úžasně už od pohledu, a jak asi chutná! Měj se fajn Marcela

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Jani,
    Tvůj prales se mi moooc líbí!!
    Ta formička je moc hezká! Spolupráce u pečení je
    vždy riskantní- právě, že něco ubyde!! :o)))
    Měj se hezky
    Jarka

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Jani, se mnou spolupracuje manžel (tedy jen kontroluje, jak to dopadlo :o)), ale mě to nevadí, jsem ráda, že mu to mé cukroví chutná :o)
    Babičkovské recepty, to je poklad! Taky jich pár mám.
    Moc tě zdravím,Helena

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Dala by som si, aj u nás sa už troška zmedovníkovalo, estét teda nie som na to zdobenie, ale hlavná je tá chuť nie? A s takým receptom si to ochutnať len pýta...

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Jani vyzera to fantasticky, krasne a vonavo ..... vydarili sa Ti ...ja este nepeciem, lebo by som sa nedopiekla ja mam takych skriatkov ako Ty doma :))) paaaa krasny vecer
    Mirka

    OdpovedaťOdstrániť