nedeľa 9. februára 2014

fánky, čeregy, božie milosti...

u nás sa im vždy hovorilo čeregy.....
netuším prečo.....
ale určite ich spoznáte pod tými inými menami...
v našej rodine sú to typické koláčiky, ktoré sa robili v tomto fašiangovom období spolu so šiškami....





recept:
500 gramov hladkej múky
2 žĺtka
1 celé vajce
3 lyžice kyslej smotany
1 dl rumu
1 lyžica práškového cukru
soľ
spracujeme cesto, ktoré je síce tuhšie, ale nelepí....vyvaľkáme na hrúbku asi 0,5 cm a radielkom vykrojíme kosoštvorce asi o hranách 4 cm. V prostriedku urobíme otvor ( po dlhšej uhlopriečke) asi 2 cm a cez neho prevlečieme jeden špic kosoštvorca.
Vyprážame v hrnci...ja používam stužený tuk s olejom.
po vybratí vyváľame v práškovom cukre s trochou vanilkového cukru.
mám ich rada ku káve....pripadajú mi také anglické.... a ak sa nezjedia, tak vydržia dlho...


prajem krásny deň
jana
p.s. milujem tie šáločky na kávu....mám ich po babke, ale iba 3 kusy. Ak by ste na nejaký narazili, myslite na mňa a dajte mi vedieť....rada by som ich mala všetky...

4 komentáre:

  1. Wooou Janka fotky priam profesionalne, mno...a fánky by som si dala :-) sa podarili...

    OdpovedaťOdstrániť
  2. mnam mnam... robila som ich minuly tyzden... ale normalne sa mi zbehli slinky :) asi ich spravim zas...:), pa Zuzana

    OdpovedaťOdstrániť
  3. mnam mnam mnáááám ja som sa k nim nedostala ešte, ale príde to !! pa E.

    OdpovedaťOdstrániť